lip
2013

Krynica MTB+ 2013 – Trip #5 Ze zdroju do zdroju i z powrotem przez Jaworzynę

Trip #5 (09.07.13): Ze zdroju do zdroju i z powrotem przez Jaworzynę

Trasa: Krynica Górska – Muszyna – Szczawnik – Wierchomla Mała – Runek – Jaworzyna Krynicka – Krynica Górska.

Mapy: GPSies Bikemap Endomondo

Opis: Zachęcony utrzymującą się pogodą, animuszem Marcinka, rosnącą formą i możliwością zyskania trochę dłuższej przerwy między zajęciami w ten dzień, zdecydowałem o tym, żeby tym razem nasz wypad rowerowy był trochę dłuższy. Nasz zestaw MTB+ czyli rower z przyczepką już na dobre się rozkręcił, a okolica zachęca do wspinania się praktycznie na każdy szczyt. Jednak w okolicy Krynicy jest tylko jedna taka góra, która przyciąga wszystkich – Jaworzyna Krynicka. Z tym, że większość dostaje się tam albo koleją albo pieszo od strony Krynicy. My oczywiście zdecydowaliśmy zatoczyć koło i podejść Jaworzynę od drugiej strony. Najpierw czekał nas długi, 12-kilometrowy zjazd do Muszyny. Następnie doliną Szczawnika w kierunku schroniska pod Wierchomlą (883m n.p.m.).

Jak już dojechaliśmy do schroniska najlepszą nagrodą okazały się zimne lody 🙂 Cysiek natomiast najbardziej cieszył się z kącika zabaw pełnego pluszaków, z których wybrał sobie jakiegoś łosia i zamęczał biedaka z upodobaniem.

Odcinek między bacówką pod Wierchomlą, a Jaworzyną, a wcześniej Runkiem należał do dość ciekawych. Ciągle pnąc się, najpierw trawiastą drogą wśród łąk, później kamienistą ścieżką zboczem Bukowej (1075m n.p.m.) aż do Runka (1085m n.p.m.) skąd czerwonym szlakiem, bardzo przyjemną grzbietówką pojechaliśmy w kierunku Jaworzyny.

Wcześniej jednak skorzystałem z objazdu sugerowanego przez Bartka (ratownika z ORW Panorama, który pomógł mi wyznaczyć większość przemierzanych wkoło krynicy tras), który pozwolił mi ominąć nierówności na odcinku, na którym za szczytem czerwony szlak odbija w prawo, a niebieski prowadzi dalej w lewo. Po 50m z niebieskiego szlaku odbiliśmy w prawo i tym łącznikiem dotarliśmy z powrotem do czerwonego szlaku, omijając wąski i nierówny odcinek.

Pocztówka napisana przez magura w temacie: rower